Klantenservice iBood / Lacie

Begin 2009 kocht ik online via iBood een Lacie Internet Space van 1 TB. Na 8 maanden gebruik (waarvan nauwelijks enkele dagen intensief) begaf de controller van de harde schijf het. Vermoedelijk…, want ik hoorde de harde schijf niet meer opspinnen. Het blauwe indicatielampje in de witte behuizing brandde echter nog wel.
Ik stuurde een e-mail naar de RMA-dienst van iBood en kreeg antwoord dat ik eerst contact moest opnemen met LACIE. Gelukkig was ik al geregistreerd via LACIE en kon ik eenvoudig een ticket openen met de melding van het probleem. Daarop kreeg ik de reactie dat mijn harde schijf zou vervangen worden, maar dat ik alles moest terugsturen naar de verkoper, iBood in kwestie. De verzending van België naar Amsterdam (de postbus van iBood) kwam neer op € 17, wat wel tegenvalt. Alleen als je binnen de 6 maanden problemen krijgt met je aankoop krijg je een deel van de verzendkosten terug. Ondertussen ging ik met vakantie, dus dat kwam goed uit. De herstelling zou wel even op zich laten wachten. Twee weken nadat mijn verlof gepasseerd was, stuurde ik toch even een herinneringsmailtje via het RMA-adres. Een week later stuurde ik opnieuw dezelfde vraag via het gewone contactadres van iBood waarop ik sneller antwoord kreeg. De harde schijf zou de week daarop geleverd worden. Het antwoord op mijn eerste herinneringsmail kreeg ik vreemd genoeg drie dagen later. Maar in elk geval kreeg ik de herstelde harde schijf via DHL aan huis bezorgd. De doos leek niet zo veel te wegen en ik vermoedde al dat er niet alles meer in zou zitten.
Enkel de harde schijf was teruggestuurd. Dus geen adaptor of snoer te bespeuren. Gelukkig ging alles via de helpdesk van LACIE vlotjes. Men zou mij meteen een adaptor opsturen, maar het voedingssnoer kon om de een of andere reden niet. Een dag later had ik de adaptor al. Volgens LACIE was het niet de bedoeling om alles op te sturen, maar zowel LACIE als iBood hadden me daar niet van op de hoogte gebracht. Het enige minpunt, terwijl ik op internet toch ook een aantal berichten tegengekomen was dat de adaptor stuk was. Slotsom: de helpdesks doen hun werk naar behoren. LACIE heeft mijn garantie met 2 jaar verlengd, wat wel een positieve zaak is en iBood heeft toch een juiste inschatting gegeven over de levering van de herstelde harde schijf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *